Ce înseamnă „outsourcing”?

Conceptul de „outsourcing” este folosit în mod inconsistent dar de obicei presupune contractarea unei activități – efectuate anterior în interiorul companiei – cu un partener extern. În acest sens, două instituții încheie un acord prin care sunt externalizate unul sau mai multe servicii contra unor costuri.

Prin „outsourcing” (în România l-am întâlnit tradus ca „externalizare”) o companie se poate focusa mai bine pe activitățile care-i constituie nucleul de bază, își reduce costurile de funcționare, îmbunătățindu-și astfel calitatea produselor (sau a serviciilor) oferite.

De dată relativ recentă este abilitatea companiilor să externalizeze anumite activități în afara țării unde activează, concept definit ca „offshoring” sau „offshore outsourcing”.

Cel mai relevant exemplu de „outsourcing” care-mi vine în minte este cel al unei companii de asigurări care preferă să încheie un contract cu o firmă de curățenie interioară pentru igienizarea propriilor spații decât să angajeze o femeie de serviciu. Sau cel în care o companie de telefonie mobilă încheie contracte de colaborare cu alte firme prin care acestea din urmă se angajează să aducă abonați noi (de regulă din mediul business), fără ca Orange, Vodafone sau Cosmote să-și mai bată capul cu departamentul „Vânzări Corporate”.

Share on Facebook
Share on LinkedIn

Publicat în: Glosar

Etichete:

Despre autor: Este fetiţa trupei, cea guralivă şi amuzantă; ne place s-o buzărim de câte ori avem ocazia ca s-o ofticăm, dar nu ne iese întotdeauna pentru că din nefericire ține la glumă. Atenție, deși e fată nu trebuie subestimată pentru că este deţinătoarea unor cunoştinţe solide de IT pe care ştie să le pună în ecuație ca să obțină ce vrea.

RSSComentarii (0)

URL trackback

Comentează




Dacă vrei să apară o poză la comentariul tău, fă-ți rost de un Gravatar.