Șoc și stupoare: televizoarele 3D nu se vând prea bine [deocamdată]

fara ochelari 3dDacă la începutul anului 2010 atât mass media cât mai ales social media se grăbeau să prevadă că trendurile acestui an vor fi geolocația și 3D-ul, iată că acum, când ne apropiem de Crăciun, aflăm că în privința ultimului trend, aceste surse de informare s-au înșelat.

Conform unui raport publicat de către DisplaySearch clienții nu se prea înghesuie să-și cumpere un televizor 3D (eu personal nu cunosc pe nimeni care s-a băgat la un credit pentru un televizor 3D). Statisticile sunt chiar mai slabe decât mi-am închipuit, DisplaySearch estimând că 3,2 milioane de televizoare 3D vor fi livrate în 2010. Notați vă rog diferența: livrate, nu vândute. 3,2 milioane echivalează cu 2% din toate monitoarele cu ecran plat livrate în toată lumea (probabil că statistica este făcută la nivel global). Așa că, da, nu sunt prea multe televizoare 3D fabricate și livrate în 2010.

Și veștile proaste nu se termină aici: în vestul Europei (singura regiune de unde avem niște statistici) vânzările de ochelari 3D sunt mai puțin de o bucată la fiecare televizor 3D vândut. Putem astfel concluziona că o mulțime de locuitori ai țărilor vest-europene care au cumpărat un televizor 3D nu s-au obosit să cumpere și o pereche de ochelari pentru a folosi această caracterisitică lăsându-ne pe noi să presupunem că aceștia fie așteaptă scăderea prețurilor la ochelarii 3D, îmbogățirea ofertei de programe 3D ori că televizorul pe care l-au ales se întâmplă să fie 3D dar nu a fost cumpărat exclusiv din cauza acestei facilități.

DisplaySearch 3DTV 2009-2014

DisplaySearch rămâne totuși optimistă în privința viitorului 3D, prevăzând că 90 de milioane de televizoare 3D vor fi livrate până în 2014 (adică 41% din piața televizoarelor estimată pentru 2014). Pronostic interesant dacă ne raportăm la un raport publicat în iulie 2010 în care numerele pentru anul acesta erau mai mari (3,4 milioane/5%) și estimarea pentru 2014 era mai mică (42,9 milioane/37%).

Deci, în timp ce trendul pentru 2010 se duce în jos, predicțiile pentru 2014 cresc. De ce? Pentru că producătorii vor continua să producă televizoare 3D iar pe măsură ce numărul acestora va crește, costurile fabricării lor vor scădea, urmând ca peste vreo 4-5 ani diferența de preț dintre un televizor 2D și unul 3D să fie insignifiantă. Ar fi fost interesant să văd o previziune pentru numărul de ochelari 3D vânduți în 2014 (deși personal sper ca ochelarii 3D să fie doar un artifact din trecut până atunci.)

Facem ce facem și arătăm înspre aceeași ochelari 3D ca principalii vinovați pentru stagnarea produselor 3D, timp în care ne punem speranțe în autostereoscopie (3D fără ochelari), primele monitoare și televizoare construite pe acest principiu fiind deja prezentate marelui public.

O fi avut dreptate Bursucul când își punea întrebări despre popularitatea 3D-ului?

Share on Facebook
Share on LinkedIn

Publicat în: AnalizeTrenduri

Etichete:

Despre autor: Deși pare uneori cam supărat pe viață, de obicei se abține de la critici gratuite, preferând să publice cu preponderenţă analize obiective ale diverselor trenduri din IT. Cu toate că este o fire destul de agitată, totuși nu prea deschide gura decât când știe exact ce vorbește. După cum se poate vedea și din gravatarul lui, nu mai are toate țiglele pe casă... Umblă vorba prin sat că Şopârloiul şi TransMix ar fi una şi aceeaşi persoană.

RSSComentarii

Comentează | URL trackback

  1. DIgisport spune:

    Deocamdata…sa le dam de gust si pe urma mai vorbim :P


Pingbacks

Comentează




Dacă vrei să apară o poză la comentariul tău, fă-ți rost de un Gravatar.