Goo.gl, serviciul de prescurtare a URL-urilor de la Google, a devenit disponibil marelui public

Expresia „Google it!” tocmai a căpătat o nouă conotație: colosul din Moutain View a făcut disponibil marelui public propriul serviciu de prescurtare a URL-urilor (care pot fi astfel folosite în rețelele sociale sau pe email). Acesta poate fi folosit accesând adresa Goo.gl, și, conform anunțului făcut de Google cu această ocazie, serviciul are câteva avantaje față de concurență:

„Există multe servicii de prescurtare a link-urilor care au caracteristici importante, așa că oamenii s-ar putea întreba de ce lumea mai are nevoie de încă unul. După cum am spus anul trecut, am construit goo.gl punând accent pe calitate. De fiecare dată când prescurtați un URL cu goo.gl, veți ști că acesta va funcționa rapid și va continua să funcționeze. De asemenea veți fi conștienți că atunci când faceți click pe un link prescurtat cu goo.gl, veți fi la adăpost de malware, phishing și spam pentru că este uzitată aceeași tehnologie de top pe care o folosim și în cazul căutărilor sau a altor produse.”

goo.gl

Eu l-am testat pe fugă și recunosc că m-a convins. Doar aspectul securității îmi este suficient pentru a deveni prescurtatorul meu favorit dar și redirectarea este mai rapidă decât celelalte servicii (bit.ly, Doiop, TinyURL) iar Goo.gl este conectat cu propriul meu cont la Google așa că va ține automat evidența surselor de trafic, a profilului vizitatorilor pe țări, a browserelor și a platformelor (un mini-analytics la purtător).

Una dintre problemele sâcâietoare ale celorlate servicii este reprezentată de perioadele de downtime, fapt care a determinat la un moment dat inițierea unei alianțe între acestea pentru crearea unui supra-serviciu care să asigure un uptime maxim (cu alte cuvinte, adăugarea unei redirectări suplimentare la cea deja existentă). La acest neajuns se mai adaugă și linkurile înșelătoare care sunt mascate mai ușor prin folosirea unui prescurtator de URL-uri.

Goo.gl a debutat inițial în decembrie 2009 ca o caracteristică integrată în celelalte produse Google fiind creat tocmai din motivele expuse în paragraful anterior. Până în prezent goo.gl a avut un uptime de aproape 100%.

Cât despre motivul pentru care Google a făcut public goo.gl, instinctul îmi șoptește că acesta este încă un pas mic în strategia socială celor din Mountainv View. La urma urmei, Google este băgat până-n gât în afacerea cu URL-uri, iar acestea sunt chiar țesătura social web-ului.

Va împărtăși concurența aceeași soartă crudă cu cea a lui Xmarks?

Share on Facebook
Share on LinkedIn

Publicat în: Noutăţi

Etichete:

Despre autor: Pentru că de felul lui se plictisește repede, este mereu dependent de noutăţi, motiv pentru care consumă agregatoarele de ştiri, RSS-uri sau blogurile cu noutăţi şi bârfe ca pe sticksuri. Vrei să afli ce produs va lansa Apple peste 2 ani sau când va reuşi Microsoft să facă un sistem de operare ca lumea? Porumbelul e omul tău. Joacă rolul poştaşului și răspândacului, ocupându-se de propagarea noutăţilor importante din IT.

RSSComentarii (0)

URL trackback

Comentează




Dacă vrei să apară o poză la comentariul tău, fă-ți rost de un Gravatar.