Un elicopter pilotat de om s-a prăbușit în timp ce filma un Audi condus de computer

Dacă mașinile adaptate pentru șoferii nevăzători sau cele care se conduc singure prin deșert nu au reușit să te impresioneze, ce zici de un Audi TTS modificat de către o echipă de studenți de la Standford să urce (aproape) în regim de raliu pe traseul Pikes Peak din Rocky Mountains?

Autonomous Audi TTS

Botezat „Shelley” după prima femeie pilot de raliu care a câștigat raliul Pikes Peak în 1985, portbagajul TTS-ului este îmbâcsit cu tehnică de calcul și un sistem GPS de 100.000$ care va ajuta programul software de pilotat în încercarea de a ghida bolidul de-a lungul celor 20 de kilometri și 156 de viraje cât are traseul până la cota de 4262 metri altitudine. Cu excepția câtorva accesorii fixate pe acoperișul autoturismului, Shelley arată și se comportă ca un Audi TTS normal, funcționând pe benzină și fiind condus prin sistemele standard de frânare și direcție. Totuși, spre deosebire de o mașină de sport medie, un pachet software special proiectat de Laboratorul Dynamic Design de la Standford va executa operațiile care țin de pilotarea autoturismului.

Vrednic de menționat este și faptul că traseul de pe Pikes Peak a mai fost parcurs anterior de către alte autovehicule autonome dar viteza maximă a acestora s-a plafonat în jurul a 40 km/h; Shelley, a cărei viteză maximă prin deșert a fost de 209 km/h , va încerca să urce pe Pikes Peak la o viteză apropiată de cea din raliu, ceea ce este o premieră pentru un autovehicul autonom.

Finanțat parțial de către Volkswagen, se speră că acest proiect va constitui un prim pas înspre crearea sistemelor autonome de conducere care vor fi într-o zi integrate în toate autovehiculele ca măsură de siguranță.

Într-o notă mai puțin plăcută, un elicopter convocat în urmă cu 3 zile de către Audi pentru a filma prima încercare a lui Shelley de a urca pe Pikes Peak s-a prăbușit cu 4 oameni la bord, aceștia fiind răniți (cel mai grav pilotul).

Este o poveste ireală în care un vehicul condus de om se prăbușește în timp ce altul ghidat doar de către senzori și calculatoare își continuă drumul.

Share on Facebook
Share on LinkedIn

Publicat în: Noutăţi

Etichete:

Despre autor: Pentru că de felul lui se plictisește repede, este mereu dependent de noutăţi, motiv pentru care consumă agregatoarele de ştiri, RSS-uri sau blogurile cu noutăţi şi bârfe ca pe sticksuri. Vrei să afli ce produs va lansa Apple peste 2 ani sau când va reuşi Microsoft să facă un sistem de operare ca lumea? Porumbelul e omul tău. Joacă rolul poştaşului și răspândacului, ocupându-se de propagarea noutăţilor importante din IT.


Pingbacks

  1. [...] Au promis că va reuși și a făcut exact acest lucru: un Audi-ul TTS botezat Shelley (după numele primei femei pilot care a câștigat această etapă) special echipat și modificat a parcurs întregul traseu cu o lungime de 20 km și 156 de viraje dificile care compun cu traseul de raliu Pikes Peak International Hill Climb, fără a avea șofer la bord. Isprava s-a întâmplat prin septembrie anul acesta dar Audi a amânat publicarea anunțului oficial datorită elicopterului care s-a prăbușit în timp ce filma ascensiunea. [...]

Comentează




Dacă vrei să apară o poză la comentariul tău, fă-ți rost de un Gravatar.