Bing câştigă teren încet, dar sigur

Comscore» a anunţat recent că Bing a avut în decembrie 2009 cea mai mare creştere dintre toate motoarele de căutare, de la 10,3% la 10,7%, cu toate că şi procentajul Google de 65,7% a crescut (65,6 cu o lună înainte), în timp ce Yahoo a mai pierdut 2 zecimi de procent faţă de noiembrie, ajungând la 17,3.

Microsoft pare hotărât să se impună pe piaţa motoarelor de căutare şi dă semnale că este dispus să facă orice compromis pentru a-şi atinge acest scop.

Amintesc aici de parteneriatul încheiat cu HP, prin care uriaşul producător de sisteme informatice se angajează să seteze majoritatea calculatoarelor pe care le vinde să folosească implicit motorul de căutare Bing. O înţelegere similară a fost perfectată şi cu operatorul de telefonie mobilă Verizon.

Deşi mulţi analişti sunt de părere că Bing ar face un salt serios înainte în momentul în care parteneriatul Microsoft-Yahoo ar fi declarat legal» , există voci care afirmă că Google este prea departe pentru a fi ajuns din urmă chiar şi de forţele reunite ale celorlaţi doi competitori de pe podium-ul motoarelor de căutare, Yahoo şi Microsoft. Şi eu înclin să le dau dreptate celor din urmă, pentru simplul motiv că, pentru majoritatea oamenilor care interacţionează în vreun fel cu Internet-ul, Google este setat ca homepage de ani buni şi pentru aceştia Google este de mult prea multe ori confundat cu însuşi Măria Sa, Internet-ul.

Altă companie, Nielsen, care are cam acelaşi obiect de activitate ca şi comScore, a publicat în 13 ianuarie 2010 un raport care prezintă nişte cifre uşor modificate faţă de cei de la comScore, astfel:

  • Google: 67,3 faţă de 65,4 în noiembrie 2009
  • Yahoo: 14,5 faţă de 15,3 luna anterioară şi
  • Microsoft 9,9 comparativ cu 10,7 cu o lună în urmă.

Deci Nielsen concluzionează că Google a crescut ca Făt Frumos din poveste cu peste 2 procente într-o lună, în detrimentul Yahoo şi Microsoft. Circulă nişte zvonuri conform cărora Microsoft ar avea un pic de influenţă asupra comScore, motiv pentru care rapoartele acestora sunt atât de optimiste.

Mie nu mi se par foarte relevante nici unele, din moment ce nu se specifică ţara sau aria geografică din care au fost culese aceste date. Foarte probabil ca baza de studiu să fie SUA, pentru că acolo este cea mai mare vânzoleală pe internet, dar un grafic întocmit la nivel global arată destul de cenuşiu pentru Yahoo şi Bing. Plus că Bing are un singur domeniu la nivel global, în timp ce Google şi Yahoo au multe domenii lansate per ţară, ceea ce nu este altceva decât încă o variabilă de care ar trebui să se ţină cont la întocmirea acestor studii.

Cert este că, toate aceste rapoarte nu sunt decât nişte sondaje şi estimări, drept urmare ar trebui să fie consumate cu un grăunte de sare, şi nu luate ca literă de lege (dacă nu mă credeţi, întrebaţi-l pe Mircea Geoană).

Share on Facebook
Share on LinkedIn

este o companie care se ocupă cu studii de marketing în mediul online, furnizând astfel date şi servicii celor mai mari companii din Internet.Powered by Hackadelic Sliding Notes 1.6.5
în prezent această convenţie, prin care Microsoft ar urma să furnizeze tehnologia de căutare online pentru multitudinea de site-uri deţinute de Yahoo (în timp ce Yahoo se va ocupa doar de vânzarea şi suportul reclamelor comerciale, profitul astfel obţinut urmând a fi împărţit între Microsoft şi Yahoo), se află sub scrutinul DOJ (Department of Defense), pe motiv că este posibil să încalce legile anti-monopol din SUAPowered by Hackadelic Sliding Notes 1.6.5

Publicat în: AnalizeNoutăţiTrenduri

Etichete:

Despre autor: A avut o copilărie nefericită, lucru care se pare că l-a marcat pe viață. E cel mai în vârstă din echipa IT4Fans și, după cum îi sugerează şi ID-ul, cârcotește (pertinent, sper) pe marginea problemelor sâcâitoare din zona IT-ului. Nu poți purta cu el nicio discuție fără să-ți verse în cap toate frustrările lui, dar cu toate astea e un fârtate de nădejde și nu te lasă la greu.

RSSComentarii (0)

URL trackback

Comentează




Dacă vrei să apară o poză la comentariul tău, fă-ți rost de un Gravatar.