Gmail evoluează constant: „Priority Inbox” – webmailul nu va mai fi niciodată același

Gmail priority inboxDupă 6 ani de la lansare, echipa Gmail de la Google nu se mulțumește cu locul 3 ocupat în topul furnizorilor de servicii webmail (calculat în funcție de numărul de utilizatori, pe primele două locuri fiind Hotmail și Yahoo Mail) și continuă să muncească pentru îmbunătățirea continuă acestuia.

Priority Inbox este o soluție algoritmică pentru tonele de e-mailuri care ne invadează inboxurile zilnic (chiar dacă majoritatea acestora sunt doar spam). Având la bază acealași principii de analiză a mail-urilor care sunt folosite și pentru a afișa reclame relevante, Gmail încearcă să proceseze automat fiecare mesaj sosit, luând în calcul factori ca expeditorul, la câți oameni a fost trimis sau cuvintele cheie introduse în subiect sau conținutului acestuia.

La început Priority Inbox funcționează cu setările implicite (default) dar acesta poate fi personalizat prin folosirea simbolurilor „plus” și „minus” din partea superioară a inboxului (procedură asemănătoare celei de etichetare a unui mesaj ca fiind spam) ori prin crearea de filtre pentru anumite categorii de mesaje (mailurile care îndeplinesc condițiile filtrelor sunt considerate ca importante de către Priority Inbox).

Interfața unui cont de Gmail care are activată opțiunea Priority Inbox este împărțită în 3 secțiuni:

  • Important and unread (importante și necitite) – acesta este de fapt Priority Inbox și conține mesajele care ar trebui parcurse cu prioritate;
  • Starred – mesajele care au fost citite în diagonală și au fost marcate de către utilizator cu o stea în vederea unei studieri ulterioare;
  • Everything else – toate celelalte mesaje sau, cu alte cuvinte, Iadul.

Clipul de prezentare a lui Priority Inbox reușește să ne expună toate aceste aspecte într-un mod succint și sugestiv:

Cei care au testat Priority Inbox pentru câteva zile sunt de părere aproape în unanimitate că uriașul din Mountain View i-au adăugat lui Gmail un ingredient foarte apetisant, timpul zilnic alocat verificării conturilor de email scăzând cu până la 16%.

Cine a spus că puțul invențiilor în materie de webmail a secat?

Share on Facebook
Share on LinkedIn

Publicat în: Noutăţi

Etichete:

Despre autor: Pentru că de felul lui se plictisește repede, este mereu dependent de noutăţi, motiv pentru care consumă agregatoarele de ştiri, RSS-uri sau blogurile cu noutăţi şi bârfe ca pe sticksuri. Vrei să afli ce produs va lansa Apple peste 2 ani sau când va reuşi Microsoft să facă un sistem de operare ca lumea? Porumbelul e omul tău. Joacă rolul poştaşului și răspândacului, ocupându-se de propagarea noutăţilor importante din IT.

RSSComentarii

Comentează | URL trackback

  1. Serginho spune:

    Foarte buna ideea, dar e buna pentru cei care au o activitate mai mare pe treaba cu mail-urile.

    P.S. Ce misto e reclama lor! :) )


Pingbacks

  1. [...] cât și a e-mail-urilor personale, cu două condiții: prima ca utilizatorul să folosească GMail și a doua ca acesta să fie de acord ca Google Search să-i scaneze conținutul mailurilor [...]

Comentează




Dacă vrei să apară o poză la comentariul tău, fă-ți rost de un Gravatar.