După o lună de la interzicerea indexării de către motoarele de căutare, site-urile publicațiilor The Times și Sunday Times sunt pustii

Rupert Murdoch (patronul imperiului media News Corp) s-a săturat ca munca depusă de proprii jurnaliști să fie valorificată gratis de către Google (și alte motoare de căutare) care indexau conținutul propriilor publicații și afișau fragmente din acesta alături de propriile reclame. Din această cauză, Murdoch a hotărât în urmă cu aproximativ o lună de zile să oprească acest jaf interzicând atât indexarea de către motoarele de căutare cât și accesul gratuit al vizitatorilor care accesau direct site-urile ziarelor The Times și Sunday Times. Celor care doreau să vizioneze variantele online ale celebrelor publicații le este solicitată înregistrarea unui cont pe numele real și plătirea unui abonament de 2 lire pe săptămână (3 dolari) – pentru conținut care înainte de acest gest era disponibil gratuit.

Vorba umblă prin târg că Murdoch nu a reușit să convingă prea multă lume să-i plătească cele 2 lire, numărul abonaților în noul sistem ridicându-se la fabuloasa cifră de… 19-20. Aproape toate informațiile despre acest subiect provin din Zvonlandia, deoarece imperiul lui Murdoch este unul închis ermetic, prea puțini fiind cei care sunt dispuși să-și riște slujba în aceste vremuri de criză pentru a spune lumii întregi adevărul gol-goluț. Tot „de pe surse” am aflat că nici abonații ziarelor reale (cele tipărite pe hârtie) nu au acces dincolo de pagina de înregistrare. Mai miră pe cineva atunci că site-urile celor două publicații s-au transformat în niște peisaje lunare?  Lumea nu poate să discute despre un conținut care se este accesibil partenerilor de dialog doar în urma achitării unei taxe. De asemenea, cum mai poți răspândi un articol care ți-a plăcut dacă nu poți să-i trimiți link-ul prietenilor? E ca și cum ziariștii din spatele acestui zid (pe care-l poți depăși doar dacă plătești) ar înceta dintr-o dată să existe – lumea nu vorbește despre munca lor iar motoarele de căutare nu le mai indexează articolele.

Deși este un subiect interesant, din păcate nu putem citi despre acesta chiar în ziarele care sunt implicate direct în acesta. Domnule Peter Imre, se aude? Credeți că veți reuși să-i convingeți pe români să dea banul pe o marfă pe care o găsește gratis în altă parte? Mai ales pe criza asta? Noah!

Umilul om de afaceri din mine v-ar sugera să așteptați ca toată media online (internațională) să adopte modelul ăsta de afaceri în același timp. Dacă începând de mâine, orele 00:00 omul nu mai are unde să citească online ultimele știri, atunci poate se va îndura să dea un ban pentru distracția asta.

Share on Facebook
Share on LinkedIn

Publicat în: Noutăţi

Despre autor: Pentru că de felul lui se plictisește repede, este mereu dependent de noutăţi, motiv pentru care consumă agregatoarele de ştiri, RSS-uri sau blogurile cu noutăţi şi bârfe ca pe sticksuri. Vrei să afli ce produs va lansa Apple peste 2 ani sau când va reuşi Microsoft să facă un sistem de operare ca lumea? Porumbelul e omul tău. Joacă rolul poştaşului și răspândacului, ocupându-se de propagarea noutăţilor importante din IT.

RSSComentarii (0)

URL trackback

Comentează




Dacă vrei să apară o poză la comentariul tău, fă-ți rost de un Gravatar.