Google investește în Zynga, pregătește lansarea lui Google Games [Zvonlandia]

Google Zynga pseudo-logoMai multe surse confirmă că Google a investit o sumă cuprinsă între 100 și 200 de milioane de dolari în compania Zynga (producătoarea jocurilor Farmville, FrontierVille, Fishville sau Mafia Wars, jucate zilnic de un număr impresionant de oameni pe Facebook). Pentru cei care pun la îndoială popularitatea imensă a acestor jocuri, le reamintesc că Firefox a fost nevoit să rezolve în timp record o problemă cu versiunea 3.6.4 tocmai datorită numărului foarte mare de plângeri din partea utilizatorilor frustrați că nu le mai puteau juca.

Se aude că doar anul trecut Zynga a reușit să adune o jumătate de miliard de dolari printr-o acțiune de strângere de capital de risc (de fapt investiții din partea unor companii interesate în modelul de afaceri promovat), inclusiv cele 150 de milioane provenind de la Softbank Capital și alte 180 de milioane puse în joc de Digital Sky Technologies, Tiger Global, Institutional Venture Partners și Andreessen Horowitz. Aportul adus de către Softbank nu a fost făcut niciodată public și se crede că investiția Google a făcut parte din această tranzacție, încheiată cu aproximativ o lună în urmă și care face parte dintr-un parteneriat strategic mai mare aflat încă în derulare.

După cum s-a întâmplat și în cazul fermelor eoliene, investiția este făcută direct de către Google, în locul lui Google Ventures – compania înființată special pentru astfel de tranzacții – lucru care semnalează seriozitatea cu care tratează Google subiectul. Zynga va fi piatra de temelie a unui nou serviciu care va fi lansat în toamna acestui an și care se va numi Google Games. În interiorul lui Google se speră că jocurile Zynga îi vor oferi acestuia o bază solidă de jocuri sociale care va constitui preambulul unei rețele sociale reale, pe măsură ce utilizatorii se vor autentifica la Google pentru a le juca. Acest apect pare să se potrivească cu alt zvon conform căruia Google lucrează activ la construirea unui serviciu social care să concureze direct cu Facebook.

Nu m-ar surprinde ca Google Games să folosească Google Checkout (propriul serviciu de plăți online) în locul celebrului PayPal folosit în prezent de către Zynga – care este cel mai mare client al lui Paypal – știut fiind că Google caută în permanență modalități de a-i crește penetrarea pe piață a lui Google Checkout.

Zvonurile nu se opresc aici, aceleași surse afirmând că profitul înregistrat de Zynga în prima jumătate a lui 2010 fiind de circa 350 de milioane cu o previziune ca în 2011 profitul să fie de cel puțin un miliard. Aceste cifre depășesc cu mult estimările inițiale.

Zynga contină să lucreze la dezvoltarea unor parteneriate de afaceri la nivel înalt, motivul pentru care aceste tranzacții sunt atât de atractive unor companii ca Yahoo și acum Google fiind acela că jocurile sociale le dau posibilitatea să-și reconstruiască o masivă bază socială de utilizatori, lucru care este în prezent apanajul lui Facebook. Din varii motive, oamenii adoră să joace acest tip de jocuri și chiar să dezvolte o anumită dependență față de ele, revenind zilnic a acestea, lucru care a ajutat Facebook să devină ceea ce este astăzi.

Companiile implicate în această tranzacție au refuzat să comenteze aceste zvonuri, dar anunțul postat pe site-ul oficial Google prin care compania din Mountain View angajează un manager-șef în domeniul jocurilor pare să le confirme. Din descrierea fișei postului rezultă că Google intenționează să câștige bani din aceste jocuri atât prin afișarea de banere publicitare cât și din microtranzacții – mici achiziții ale unor bunuri virtuale făcute în interiorul jocurilor – lucru comun în lumea jocurilor online din zilele noastre.

Deoarece atât Facebook cât și MySpace și Yahoo deja găzduiesc jocuri Zynga, orice jucător al acestora se va întreba ce vor avea de oferit în plus jocurile Google față de cele deja existente la cei trei mari competitori pentru a merita jucate acolo, pe platforma Google.

Detaliile sunt încă puține dar, ca să fiu sincer, cred că deja este foarte târziu pentru Google ca să se implice în domeniul jocurilor sociale online.

Share on Facebook
Share on LinkedIn

Publicat în: Noutăţi

Etichete:

Despre autor: Pentru că de felul lui se plictisește repede, este mereu dependent de noutăţi, motiv pentru care consumă agregatoarele de ştiri, RSS-uri sau blogurile cu noutăţi şi bârfe ca pe sticksuri. Vrei să afli ce produs va lansa Apple peste 2 ani sau când va reuşi Microsoft să facă un sistem de operare ca lumea? Porumbelul e omul tău. Joacă rolul poştaşului și răspândacului, ocupându-se de propagarea noutăţilor importante din IT.

RSSComentarii (0)

URL trackback

Comentează




Dacă vrei să apară o poză la comentariul tău, fă-ți rost de un Gravatar.