Steve jubilează: trei milioane de iPad-uri vândute în 80 zile!

Steve Jobs, CEO-ul de la Apple, are toate motivele să-și frece mâinile de bucurie. Copilul său pe nume iPad, a cărui naștere a fost vestită pe 27 ianuarie 2010 la o conferință de presă Apple, crește mai ceva ca Prâslea cel Voinic. Adică se vinde ca pâinea caldă.

După ce pe 31 mai compania din Cupertino a raportat două milioane de iPad-uri vândute, acum, după nici o lună, iată că este depășit următorul prag psihologic: trei milioane de exemplare vândute din momentul lansării care a avut loc în 3 aprilie 2010 pentru varianta WiFi respectiv 30 aprilie 2010 pentru varianta WiFi + 3G..

Din articolul apărut pe siteul Apple aflăm că există deja peste 11000 aplicații pentru tableta “magică” și “revoluționară”, cum este numită acolo. Adică mai mult decât dublu față de cele 5000 aplicații anunțate de Apple la sfârșitul lui mai.

Și asta cu toate criticile ce i-au fost aduse tabletei lui Jobs încă de la lansare: că nu are de fapt nimic revoluționar nefiind decât un iPhone care a luat steroizi și s-a făcut mare peste noapte, că nu are porturi ethernet sau USB (inadmisibil pentru un gadget care pretinde în anul 2010 că poate înlocui un netbook), că nu poate rula Flash, că nu are cameră video incorporată sau nu a auzit de SD card-uri și așa mai departe.

Câinii latră, caravana trece. Nenea Steve știe să creeze o aureolă aproape mistică în jurul produselor mai întâi ținute în mare secret, apoi lansate cu mult, mult, tam-tam. Lucru care prinde bine la un public snob format din oameni care se simt mai “valabili” dacă au în dotare un utilaj despre care se vorbește atât de frumos. Strategia a funcționat și la alte produse Apple lansate în trecut iar iPad-ul nu face decât să o reconfirme. Deși nu este singurul tablet PC de pe piață, le dă de departe praf în ochi concurenților când vine vorba de cifrele de vânzări.

Dar nu vreau să spun că iPad-ul e un produs exclusiv destinat snobilor. Gradul ridicat de portabilitate face din iPad un candidat serios pentru aplicațiile mobile (nu puține, de altfel) în care prezența unei tastaturi fizice nu este imperios necesară (cum ar fi, de exemplu, navigarea pe web sau aplicații bazate pe GPS-ul din varianta 3G a tabletei – o hartă afișată pe ecranul de aproape 10 inchi al iPad-ului parcă arată mai bine decât cea văzută pe ecranul de 2.8 inchi al unui smartphone, de exemplu).

Cert este că tableta din Cupertino are un “look and feel” premium și oferă o senzație plăcută în timpul operării, având în mod cert potențialul de a satisface nevoile în materie de IT ale unei largi categorii de utilizatori, și mă refer aici în special la cei cu aptitudini reduse într-ale calculatoarelor (pe care nu-i deranjează, de exemplu, că nu are porturi USB sau că nu știe să citească SD carduri (chiar, ce sunt alea SD carduri?). S-o recunoaștem: până și bunica știe să apese cu degetul pe un ecran tactil suficient de mare, cum e cel al iPad-ului, într-un loc în care scrie “Apasă aici”. Felicitări, Steve Jobs, și multe succesuri în continuare! :)

Share on Facebook
Share on LinkedIn

Publicat în: Noutăţi

Etichete:

Despre autor: Pentru că de felul lui se plictisește repede, este mereu dependent de noutăţi, motiv pentru care consumă agregatoarele de ştiri, RSS-uri sau blogurile cu noutăţi şi bârfe ca pe sticksuri. Vrei să afli ce produs va lansa Apple peste 2 ani sau când va reuşi Microsoft să facă un sistem de operare ca lumea? Porumbelul e omul tău. Joacă rolul poştaşului și răspândacului, ocupându-se de propagarea noutăţilor importante din IT.

RSSComentarii (0)

URL trackback

Comentează




Dacă vrei să apară o poză la comentariul tău, fă-ți rost de un Gravatar.