Google ne spune cât câștigă din reclame

AdSense logoGoogle a satisfăcut curiozitatea celor care vroiau să știe cât câștigă din AdSense. Nu știi ce înseamnă sau ce este AdSense? Nu-i nimic, nu se face gaură-n cer, o să încerc să-ți spun eu (deși s-a mai scris pe tema asta pe aici): AdSense este programul de publicitate contextuală făcut celebru de către Google care asigură în prezent peste 90% din profitul înregistrat de către „copilul” lui Sergey Brin și Larry Page (ăștia doi sunt patronii Google).

Încercând o explicație ultrascurtă, AdSense este segmentul din publicitatea contextuală care constă în reclamele pe care webmasterii sau administratorii siteurilor le pun pe propriile siteuri (le poți observa și aici pe site, în partea superioară centrală, în secțiunea din dreapta sub categoria „Top Articole”, precum și în partea de jos a paginii). Celălalt segment al publicității contextuale Google este folosit de către agenții de publicitate online sau de către cei care doresc să beneficieze de expunerea oferită de către AdSense și se numește AdWords. În concluzie, AdSense sunt reclamele pe care noi facem click dacă ne fac ochiul iar AdWords sunt oamenii sau entitățile care au făcut acele reclame și pe ale căror siteuri ajungem în urma accesării acestora.

AdSense are mai multe produse: unul este AdSense pentru Conținut și permite posesorilor de siteuri web să înregistreze profit din reclamele afișate alături de conținutul propriu; alt produs este AdSense pentru Căutare și oferă webmasterilor posibilitatea să plaseze o casetă personalizată de căutare cu Google pe siteul propriu, înregistrând profit din reclamele afișate alături de rezultatele căutărilor; mai există două tipuri de AdSense, unul este pentru feeduri RSS iar celălalt pentru domenii dar nu prezintă importanță deosebită pentru articolul curente.

Google ne spune că majoritatea administratorilor de siteuri folosesc produsul AdSense pentru Conținut (fapt ușor de dedus până la urmă), iar acești administratori câștigă 68% din cât plătesc agențiile de publicitate virtuală sau beneficiarii reclamelor (ori a clickurilor făcute pe acestea). La un calcul simplistic, dacă un site nișat pe vânzarea de sutiene desfășoară o campanie AdWords oferind 1 dolar per click, proprietarul siteului unde este afișată reclama clickăită, primește de la Google 0,68 dolari (68 de cenți), restul de 32 de cenți revenindu-i acestuia (lui Google).

Exemplul de mai sus este exagerat deoarece din experiența de până acum cu AdSense-ul nu am văzut nici un click care să valoreze 68 de cenți (și s-au făcut câteva clickuri pe reclamele afișate pe IT4Fans), valorile fiind, în general, mult mai mici.

Din 2003 de când a fost lansat AdSense pentru Conținut, această proporție de împărțire a câștigurilor a rămas neschimbată, în timp ce în cazul produsului AdSense pentru Căutare proporția este de 51% pentru proprietarii siteurilor, cifră constantă încă din 2005 când a fost incrementată de către Google. Mi se pare normal ca procentul să fie mai mic în cazul lui AdSense pentru Căutare față de AdSense pentru Conținut (51% versus 68%) pentru că în cazul AdSense pentru Conținut, partea de căutare web o face Google (deci el asigură contextul) pe când la AdSense pentru Conținut, reclamele sunt plasate în funcție de contextul oferit de conținutul care aparține celui care are siteul.

În timp ce Google afirmă că nu intenționează să schimbe aceste cifre deocamdată, nu garantează că aceste proporții nu se vor schimba niciodată de acum înainte.

Share on Facebook
Share on LinkedIn

Publicat în: Noutăţi

Etichete:

Despre autor: Deși pare uneori cam supărat pe viață, de obicei se abține de la critici gratuite, preferând să publice cu preponderenţă analize obiective ale diverselor trenduri din IT. Cu toate că este o fire destul de agitată, totuși nu prea deschide gura decât când știe exact ce vorbește. După cum se poate vedea și din gravatarul lui, nu mai are toate țiglele pe casă... Umblă vorba prin sat că Şopârloiul şi TransMix ar fi una şi aceeaşi persoană.

RSSComentarii (0)

URL trackback

Comentează




Dacă vrei să apară o poză la comentariul tău, fă-ți rost de un Gravatar.