Google Wave pentru toată lumea!

Google și-a început astăzi conferința de la San Francisco anunțând faptul că deschide larg porțile serviciului Google Wave, accesibil până acum numai pe bază de invitație. Dacă nu știi care-i treaba cu Google Wave, poți afla detalii aici.

Unul din principalele neajunsuri constatate de cei care au fost curioși să testeze platforma colaborativă Google Wave a fost viteza, sau mai exact lipsa ei: dacă te punea mititelu să creezi ceva mai multe valuri, de exemplu vreo sută, frustrarea începea să-ți iasă prin pori văzând cum Google Wave se mișca, pe românește, cam ca ochiul mortului. Dar băieții din Mountain View au lucrat la asta așa că acum se simt îmbunătățiri semnificative la viteză, stabilitate și funcționalitate.

Google Wave a fost anunțat acum un an ca unul din cele mai ambițioase proiecte Google, poate chiar un proiect prea ambițios, însă nu a putut să ofere din start tot ceea ce a promis. Lars Rasmussen, șeful echipei care dezvoltă Google Wave, admite faptul că lansarea inițială a produsului a fost pripită: lumea avea mari așteptări de la un produs într-un moment în care el nu era încă adus la un nivel suficient pentru a fi apreciat cum se cuvine de cei interesați. Acum, însă, Google dorește să atragă din nou atenția utilizatorilor asupra lui Google Wave pentru a (re)evalua platforma colaborativă în forma ei actuală. Rasmussen declară că după vârful așteptărilor exagerate a urmat valea deziluziei însă acum rodul muncii echipei sale urcă spre o poziție în care se va bucura de o binemeritată apreciere.

Rasmussen afirmă că Google Wave are în momentul de față cam un milion de utilizatori activi cifră care nu este foarte mare pentru un produs al unei companii de talia lui Google, însă pe lângă asperitățile despre care vorbeam mai devreme, Wave nici nu a beneficiat de susținerea forțată de care s-a bucurat Google Buzz, Buzz-ul fiind lansat în interiorul deja foarte utilizatului serviciu Gmail care are cam 200 milioane utilizatori.

Întrebat fiind dacă nu s-a simțit cumva “călcat pe bătături” de serviciul Buzz, Rasmussen afirmă că, în ciuda unor aspecte comune, se observă din ce în ce mai clar faptul că cele două servicii au scopuri diferite: în timp ce Buzz este o aplicație socială care permite utilizatorilor să aibă o prezență online sub formă de status updates, fotografii sau filme pe care doresc să le împărtășească prietenilor, Wave este o aplicație colaborativă destinată unor grupuri mai reduse de persoane permițându-le să interacționeze în vederea atingerii unui obiectiv comun.

Privitor la accesibilitatea Google Wave de pe dispozitivele mobile, Rasmussen recunoaște că până în prezent nu este un punct forte al lui Wave, însă el speră că prin lansarea unor noi API-uri (lucru care a fost anunțat tot astăzi la conferința Google I/O de la San Francisco) situația se va îmbunătăți.

Dacă echipa lui Rasmussen va reuși să susțină Google Wave în interiorul companiei până la nivelul la care să fie inclus în Gmail sau Google Docs, cu siguranță se va vedea dacă Wave este sau nu un instrument colaborativ inspirat.

Google Wave mi se pare un produs foarte util și îl folosesc în mod curent. Pe lângă utilizarea în regim colaborativ îl folosesc și ca instrument de stocare a unor observații personale pe care le-am făcut de-a lungul timpului pe marginea unor subiecte dintre cele mai diverse și îmi este foarte ușor să regăsesc la nevoie observațiile făcute. Cum? Folosind sistemul de etichete (tags) din Google Wave (Etichetele se află în partea de jos a ferestrei cu mesajele care compun “valul”).

Dacă ți-am trezit interesul și n-ai avut încă ocazia să testezi Google Wave, o poți face chiar acum. Succes!

Share on Facebook
Share on LinkedIn

Publicat în: Noutăţi

Etichete:

Despre autor: Pentru că de felul lui se plictisește repede, este mereu dependent de noutăţi, motiv pentru care consumă agregatoarele de ştiri, RSS-uri sau blogurile cu noutăţi şi bârfe ca pe sticksuri. Vrei să afli ce produs va lansa Apple peste 2 ani sau când va reuşi Microsoft să facă un sistem de operare ca lumea? Porumbelul e omul tău. Joacă rolul poştaşului și răspândacului, ocupându-se de propagarea noutăţilor importante din IT.

RSSComentarii (0)

URL trackback

Comentează




Dacă vrei să apară o poză la comentariul tău, fă-ți rost de un Gravatar.