Yahoo lansează o nouă campanie publicitară proslăvind portalul web

Yahoo a lansat o nouă campanie publicitară în valoare de 75-85 de milioane  în care ne încurajează (de fapt mai mult pe americani, doar acolo trăiește grosul clicăicioșilor) să folosim portalul lor pentru toate nevoile noastre online. Campania se desfășoară sub sloganul:

Tot conținutul tău favorit într-un singur loc. Fă Yahoo pagina ta de start (homepage)!

Principalul inamic vizat: Google. Clipul publicitar începe cu imaginea unui site care seamănă mult cu Google unde, în afară de căsuța unde scriem cuvintele pe care le căutăm, nu apare nimic altceva. Iată și reclama împreună cu câteva dintre textele folosite de Yahoo în aceasta:

Când te uiți la pagina asta de start, nu există nimic care să te privească. Tu vii în acest loc doar pentru a pleca mai departe. Noi, la Yahoo avem altă abordare. Pagina ta de start nu este goală sau anonimă: nimic din aceasta nu-ți dă ghes să o părăsești. E un loc care, în timp, ajunge să te cunoască, un loc în care găsește lucruri pentru tine, un loc care te surprinde, un loc unde vrei să mai rămâi.

Da, asta este o față a monedei. Dar ideea lui Google de a reduce pagina de căutare la foarte puțin text în afară de o casetă și un buton s-a născut la ani buni după Yahoo. Totuși portalul de rit vechi cu știri, linkuri și search totul într-un singur loc este departe de a fi mort: Yahoo aduce îmbunătățiri conceptului prin adăugarea posibilităților de accesare a mai multor servicii online cum ar fi Facebook sau celebrul blog de bârfe din lumea celebrităților Pop Sugar. Cu toate acestea, majoritatea oamenilor preferă Google, cel puțin când este vorba de căutare a informațiilor.

Această campanie publicitară Yahoo este a doua inițiată în ultimul an de zile de către CEO-ul Carol Bartz după ce prima, în valoare deYahoo CEO - Carol Bartz 100 de milioane de dolari, a eșuat lamentabil nereușind să crească traficul portalului. Da, vorbim despre femeia din dreapta, aceeași care în urmă cu câteva zile spune la BBC că Google va fi în belele dacă nu-și diversifică afacerea.

Google va avea probleme deoarece este cunoscut doar din cauza motorului lor de căutare și va trebuie să facă mult mai mult decât aceasta, trebuind să lanseze în fiecare an câte o companie de mărimea lui Yahoo pentru a rămâne interesant. Motorul de căutare Yahoo reprezintă doar jumătate din afacerea noastră în timp ce pentru ei este 99,9%.

Acestea sunt ideile unui manager care a primit doar bonusuri în valoare de 47 de milioane dolari în ultimul an și se află în frunte unui ex-colos din lumea internetului. Pentru că doar eu îmi amintesc că Porumbelul a publicat recent pe acest site nu puține știri în care vorbea despre achizițiile sau investițiile făcute de Google recent în domeniile energiei eoliene, a softwareului de analiză predictivă, a lumii 3D, Aardvark (motor de căutare socială), reMail (e-mail mobil), Picnik (editare imagini), DocVerse (accesare colaborativă documente online), Episodic (video streaming online) – și asta doar în anul 2010 (mai umblau ceva zvonuri că Google s-ar fi implicat financiar și pe piața energie nucleare dar nu au fost suficient de consistente încât să mă determine să scriu despre ele).

Pe lângă aceste achiziții n-aș putea spune că YouTube (siteul care găzduiește și furnizează 40% din conținutul video online existent la nivel mondial), robustul GMail, Google Earth, controversatul Google Books, promițătorul Google TV, browserul-rachetă Google Chrome sau sistemul de operare Android (astea-mi vin acum în minte pentru că dacă le-aș căuta aș găsi poate zeci de produse Google despre care s-a cam auzit prin lume) nu sunt dovezi clare ale diversificării afacerii Google.

Uite și o un tabel cu diversitatea produselor Google, Microsoft, Apple și Yahoo din care se vede dintr-o scanare superficială că Google este prezent în cel puțin la fel de multe domenii ca și Yahoo cu mențiunea că nu-și pune linkuri către fiecare dintre acestea pe prima pagină:

Diversitatea produselor Google, Microsoft, Apple și Yahoo - tabel comparativ

Poate că un răspuns mai elocvent la întrebarea „Își diversifică Google suficient afacerea pentru a rămâne interesant?” ridicată de CEO-ul Yahoo, găsim în articolul de aici (am studiat harta respectivă preț de câteva secunde bune și nu am găsit cuvântul „Yahoo”). Nici după vizionarea clipului din articolul ăsta nu rămâi cu impresia că Google și-ar pune toate ouălele într-un singur coș sau că ar paria totul pe un singur loz.

Este drept că 97% din veniturile Google sunt realizate din publicitatea contextuală (care în cadrul Google funcționează în același departament cu Google Search) dar nu degeaba o acțiune Google era cotată recent la bursă cu 527,70 dolari SUA în timp ce una Yahoo cu 16,53 (tot dolari SUA). Asta cred că explică toată povestea.

Dar poate că doamna Carol Bartz este adepta principiului „Orice apariție în presă este benefică, indiferent dacă este pozitivă sau negativă” caz în care o înțeleg.

Share on Facebook
Share on LinkedIn

Publicat în: AnalizeNoutăţi

Etichete:

Despre autor: Deși pare uneori cam supărat pe viață, de obicei se abține de la critici gratuite, preferând să publice cu preponderenţă analize obiective ale diverselor trenduri din IT. Cu toate că este o fire destul de agitată, totuși nu prea deschide gura decât când știe exact ce vorbește. După cum se poate vedea și din gravatarul lui, nu mai are toate țiglele pe casă... Umblă vorba prin sat că Şopârloiul şi TransMix ar fi una şi aceeaşi persoană.

RSSComentarii (0)

URL trackback

Comentează




Dacă vrei să apară o poză la comentariul tău, fă-ți rost de un Gravatar.