Camera foto cu Omni-Focus face fotografii perfect focalizate

omni-focus photo camera

Cu toate că nu prea am taine cu știința sau arta fotografiei voi încerca să explic foarte pe scurt conceptele de „focus” și „adâncime a câmpului”, în scopul înțelegerii importanței realizării tehnologice ce face obiectul prezentului articol:

  • focus – privește imaginea din dreapta sus: statueta este focalizată în timp ce chibritul din prim-plan apare estompat, nefiind focalizat. Deci putem spune despre un obiect dintr-o imagine că este focalizat atunci când toate detaliile îi sunt perfect vizibile;
  • adâncime a câmpului: în lumea reală nu toate obiectele se află la aceeași distanță față de ochii observatorului acestea fiind dispuse pe un număr infinit de planuri; atunci când este fotografiat un obiect de la o distanță foarte mică (20 cm – chibritul din imaginea de mai sus) se spune că se folosește setarea „macro” sau un obiectiv superangular (adâncimea sau profunzimea câmpului fiind mică) iar când se fotografiază un obiect aflat la o distanță mai mare (6 metri – statueta din imaginea de mai sus) este folosită setarea „tele” sau un obiectiv cu distanța focală mai mare (supraangular);

Dacă te consideri jupân în domeniul fotografiei și ai o explicație mai ușor de priceput a celor de mai sus, te invit să o împărtășești cu ceilalți prin intermediul comentariilor (cu mulțumirile mele anticipate de rigoare).

Deși în privința focusului s-au înregistrat progrese prin automatizarea procesului de focalizare (așa numitul „auto-focus” din specificațiile camerelor foto sau video), idealul unor fotografii în care obiectele din toate planurile câmpului să fie uniform focalizate părea imposibil de atins.

Profesioniștii în domeniul fotografiei și al prelucrării imaginilor video știu că că există mai multe metode pentru extinderea adâncimii câmpului de imagine, inclusiv trucuri digitale. Cercetătorii Universității Toronto din Canada au pus la punct o cameră capabilă să captureze fotografii folosind simultan atât setări „macro” cât și „tele”, pentru a produce o singură fotografie în care obiectele dispuse la orice adâncime a câmpului apar perfect focalizate.

De fapt, această cameră foto este compusă din mai multe camere care sunt focalizate pentru adâncimi ale câmpului diferite, cu mențiunea că Omni-Focus construiește o hartă cu fiecare pixel pe care fiecare cameră îl percepe în spațiu 3D și pe urmă combină acești pixeli într-o singură imagine.

Desigur că unii fotografi preferă uneori ca anumite obiecte să apară estompate într-o fotografie din rațiuni artistice dar beneficiile aduse de tehnologia Omni-Focus în domeniul televiziunii 3D (unde orice obiect care apare estompat poate duce la obosirea prematură a ochilor) sunt certe. În plus, Omni-Focus este mai mult decât util în sectoarele industriale, cel al securității și chiar ar camerelor foto spion.

Share on Facebook
Share on LinkedIn

Publicat în: Noutăţi

Etichete:

Despre autor: Pentru că de felul lui se plictisește repede, este mereu dependent de noutăţi, motiv pentru care consumă agregatoarele de ştiri, RSS-uri sau blogurile cu noutăţi şi bârfe ca pe sticksuri. Vrei să afli ce produs va lansa Apple peste 2 ani sau când va reuşi Microsoft să facă un sistem de operare ca lumea? Porumbelul e omul tău. Joacă rolul poştaşului și răspândacului, ocupându-se de propagarea noutăţilor importante din IT.

RSSComentarii

Comentează | URL trackback

  1. John Doe spune:

    Fără a mă considera un jupân într-ale fotografiei, din câte știu eu adâncimea câmpului se referă la lățimea zonei continue din fața obiectivului în care obiectele apar clare în fotografie (distanța dintre obiectiv și obiectele din zona respectivă este cuprinsă între două valori d1 și d2). Adâncimea câmpului depinde în mod esențial de deschiderea diafragmei aparatului, în sensul că dacă diafragma este deschisă (valori mici ale numărului f, de exemplu f2.8) atunci adâncimea câmpului este mică (d1 și d2 sunt foarte apropiate). Deci pentru a obține un efect ca cel descris de tine (toate obiectele din fotografie să se vadă clar indiferent de distanța de obiectiv, adică d1 cât mai aproape de 0 și d2 cât mai aproape de infinit) ar fi nevoie să fotografiem cu diafragma închisă la maximum, însă pentru asta avem nevoie de multă lumină ambiantă și un timp de expunere și/sau o sensibilitate ISO mai mare. A, și de un aparat foto care să nu fie din categoria “pocnitori”. :)

Comentează




Dacă vrei să apară o poză la comentariul tău, fă-ți rost de un Gravatar.