Google vs. China=remiză?

Mao transformat in vampir

Liniștea s-a așternut deocamdată peste ultra-mediatizatul război dintre Google și China (poți citi despre el în articolul de aici, precum și cele ale căror titluri sunt afișate sub secțiunea „Pe teme similare”), deși e limpede că nici unul dintre combatanți nu a renunțat nici un milimetru de la pozițiile inițiale. Iată comunicatul oficial făcut de guvernul chinez în data de 21 martie 2010 (ATENȚIE! Urmează câteva paragrafe care mustesc de limbaj de lemn):

BEIJING, 21 martie (Xinhua) — Începând cu acuzațiile nefondate conform cărora Guvernul Chinez ar fi sprijinit atacul cibernetic împotriva lui, făcând presiuni asupra Chinei să-și abandoneze reglementările legale în privința Internetului sub amenințarea retragerii de pe piața Chineză, mai mulți factori indică faptul că Google se politizează.

Google, în calitate de cel mai mare motor de căutare, ar trebui să înțeleagă și să accepte regula internațională conform căreia indiferent în ce țară faci afaceri trebuie să te supui legilor și regulilor din respectiva țară.

De fapt nici o țară nu permite circularea necontrolată a conținutului pornografic, violent, a jocurilor de noroc, superstițios, subversiv, care instigă la separatism etnic, extremism religios, rasism, terorist și sentimente anti-străine.

China implementează reforma și politici transparente de peste 3 decenii iar poziția sa de a menține o ușă deschisă a rămas neschimbată. Făcând afaceri timp de 4 ani în China, Google a profitat de aceste politici transparente chineze precum și de imensa sa piață.

Cu toate acestea, reglementările în materie de internet sunt o problemă de suveranitate. Guvernul Chinez reglementează Internetul în conformitate cu legile curente și va îmbunătăți aceste legi treptate în funcție de nevoile proprii. Este pur și simplu o chestiune internă.

Regretabil, comportamentul recent al lui Google arată că această companie nu numai că intenționează să-și extindă afacerile în China dar și să joace un rol activ în exportul cultural, al valorilor și ideilor. Este nedrept ca Google să-și impună propriile valori și standarde în materie de reglementarea Internetului în China, care are propriile valori, tradiții și cultură confirmate și onorate de trecerea timpului.

Google se află în prezent la o răscruce de drumuri. Indiferent dacă va părăsi sau nu piața Chineză, un lucru este sigur – piața Internetului din China, care oricum era cea mai mare din lume cu aproximativ 400 de milioane de utilizatori (netățeni), va continua să prospere.

Indiferent dacă va pleca sau nu, Guvernul Chinez va păstra principiile reglementările Internetului neschimbate. Ambiția unei companii de a schimba regulile și sistemul legal al Internetului Chinez se vor dovedi a fi ridicole. Iar Google ar trebui să se oprească din politizarea sa, pentru că dând retragerii sale un caracter politic va determina pierderea credibilității acestuia printre netățenii chinezi. Astfel, Google va sfârși prin a fi cel mai mare pierzător.

Uuuuf! Gata! Nu a fost ușor dar a meritat! O singură întrebare am totuși pentru guvernul chinez:

Dacă Google este marele loser, de ce-ți pasă și-ți pierzi timpul compunând astfel de anunțuri? Logic, ai dreptul să-ți asuprești cetățenii oricât de mult dorești, să treci cu tancurile peste ei, să-i trimiți în tabere de concentrare și să-i condamni la moarte fără a-i judeca. Știm că asta faci. Ah! Și mai faci ceva: produci lucruri ridicol de ieftine pentru noi, restul lumii. Mmmda!

De asemenea, Google are dreptul să se retragă din China când vrea mușchii lui. De fapt, mai multe companii au făcut câteva anunțuri după acest comunicat oficial al guvernului chinez, astfel:

  • Dell a spus că se alătură lui Google în retragerea din China, căutând un mediu mai sigur cu un climat propice pentru afaceri, intenționând să mute echipament și produse în valoare de 25 miliarde dolari în India;
  • GoDaddy, cea mai mare companie de pe piața înregistrărilor de domenii internet va opri înregistrarea domeniilor în China, punând această decizie pe seama unei noi reguli a guvernului care prevede că fiecare persoană care solicită înregistrarea unui domeniu trebuie să furnizeze date personale detaliate, inclusiv o fotografie a acesteia (control total, tată);

Adevărul trist e că pierzătorii reali ai acestui conflict sunt cetățenii chinezi.

Acționarii Baidu pe de altă parte,  cred că-l iubesc pe Google, deoarece acțiunile acestei companii pe piața americană au ajuns la valoarea record de 600 dolari – punct istoric neatins până în prezent deși acesta este prezent în SUA din august 2005 (vorba cântecului, pierderea unuia e câștigul altuia…).

Share on Facebook
Share on LinkedIn

Publicat în: eCrimeNoutăţi

Etichete:

Despre autor: Deși pare uneori cam supărat pe viață, de obicei se abține de la critici gratuite, preferând să publice cu preponderenţă analize obiective ale diverselor trenduri din IT. Cu toate că este o fire destul de agitată, totuși nu prea deschide gura decât când știe exact ce vorbește. După cum se poate vedea și din gravatarul lui, nu mai are toate țiglele pe casă... Umblă vorba prin sat că Şopârloiul şi TransMix ar fi una şi aceeaşi persoană.

RSSComentarii (0)

URL trackback

Comentează




Dacă vrei să apară o poză la comentariul tău, fă-ți rost de un Gravatar.