Google Wave: exemple de utilizare

După ce am încercat să fac o analiză a  lui Google Wave şi să ghicesc impactul pe care-l va avea acesta pe piaţa (deja aglomerată) a uneltelor de comunicaţie online, astăzi vreau să exemplific câteva scenarii din viaţa reală în care cel mai discutat produs al lui Big G. ar putea face o impresie notabilă asupra competitorilor.

1. Primul exemplu este acela al Wave-ului public creat în 30 Noiembrie de către publicaţia Seattle Times în scopul localizării şi prinderii lui Maurice Clemmons, principalul suspect în cazul uciderii unui număr de 4 ofiţeri de poliţie într-o cafenea din Parkland, Seattle. Acest val a fost în scurt timp populat cu peste 500 de participanţi, care au inclus imagini video filmate la locul crimei, link-uri către scanere audio ale frecvenţelor radio folosite de poliţie, descrierea suspectului, ba chiar şi o hartă pe care erau punctate locul crimei şi posibilele locaţii unde s-ar putea ascunde Maurice Clemmons.

Pentru cei care vor să vadă cum arată valul în cauză, Seattle Times l-a salvat într-un PDF care poate fi descărcat de aici. Maurice Clemmons a fost împuşcat mortal de către un ofiţer din Poliţia Seattle în data de 1 Decembrie, acesta fiind infractor cu state vechi în evidenţele poliţiei, cu o condamnare anterioară de 108 ani (primită pe când era în vârstă de 16 ani). Reacţiile oamenilor la acest experiment au fost din cele mai diverse, de la senzaţia de “greu de urmărit şi extras informaţia utilă .. mă întorc la Twitter“, până la “ultima transmisie radio despre urma proaspătă de sânge mi-a ridicat părul pe şira spinării … sper că sunt aproape“. Nu se ştie dacă Poliţia din Seattle a urmărit valul cu pricina şi au folosit informaţiile din el pentru localizarea infractorului, dar se poate intui că aceste wave-uri ar fi utile pentru a culege informaţii despre copii dispăruţi. Iar pentru a creşte la maxim eficienţa valului, o interfaţă mobilă a produsului ar fi mai mult decât bine-venită (în ideea că cel mai bun pont îl poate da cineva care tocmai a văzut suspectul/copilul dispărut).

2. Gravitygadget produs de către SAP, care poate fi embedded în Google Wave şi folosit pentru a construi modele complexe la care participă toţi cei care urmăresc respectivul val. În plus, participanţii adăugaţi ulterior la proiect, pot foarte repede asimila conţinutul wave-ului prin folosirea funcţiei de “Playback” care derulează valul de la concepere până în prezent. Acest mariaj funcţionează foarte lin şi pare să fie mai flexibil decât alte produse software mai scumpe care au fost proiectate pentru aceleaşi scopuri. Urmărirea clipului de mai jos furnizează o impresie destul de exactă despre facilităţile acestei extensii.

3. SalesForce – Google Wave folosit pentru a le oferi clienţilor un suport optimizat. Tipii ăştia au creat o extensie prin care clientul unei companii de telefonie mobilă, să zicem, poate solicita suport tehnic de la un robot în cadrul unui wave. Dacă răspunsurile date de către acesta nu-l satisfac, clientul poate cere oricând ajutorul unui operator uman. Marele câştig este acela că wave-ul creat este salvat şi poate fi folosit ulterior atât în cazul altor clienţi cu probleme similare, cât şi pentru a putea crea ulterior un serviciu de asistenţă clienţi personalizat, după nevoile fiecăruia.

4. Jocuri RPG (Role Playing Game). În plus, pe lângă jocurile de concepţie mai veche, gen şah sau sudoku, Wave este platforma pentru care se pot dezvolta jocuri mai serioase care dau jucătorului o experienţă mai bogată.

Google Wave Traveller game

5. Traducere live a wave-ului. Există în prezent un bot-translator “Roxy” care ştie să traducă instantaneu cuvintele scrise de către participanţii la wave dar în plus, este capabil să şi efectueza corecturi  ortografice / gramaticale ale textelor introduse. În prezent Google lucrează la standardizarea acestui tip de progrămele astfel încât funcţia de traducere live să poată fi folosită de către oricine şi în cât mai multe limbi. În acest fel, un wave la care colaborează un japonez şi un finlandez (în limba lor natală) este un vis devenit realitate. Cum este şi Google Wave, de altfel.

O altă posibilă dezvoltare a Google Wave este aceea de a putea fi încapsulat (embedded) într-un site, blog sau reţea de socializare, eliminând astfel marele handicap de a fi accesibil doar persoanelor care au cont Wave existent în prezent. Scriind acest articol am realizat că, deşi iniţial am fost impresionat de potenţialul uriaş reprezentat de conceptele introduse de Google prin Wave, oamenii sunt mai mult decât dispuşi să folosească şi/sau să creeze extensii personalizate nevoilor unor anumite comunităţi.

Share on Facebook
Share on LinkedIn

Publicat în: AnalizeTrenduri

Etichete:

Despre autor: Deși pare uneori cam supărat pe viață, de obicei se abține de la critici gratuite, preferând să publice cu preponderenţă analize obiective ale diverselor trenduri din IT. Cu toate că este o fire destul de agitată, totuși nu prea deschide gura decât când știe exact ce vorbește. După cum se poate vedea și din gravatarul lui, nu mai are toate țiglele pe casă... Umblă vorba prin sat că Şopârloiul şi TransMix ar fi una şi aceeaşi persoană.

RSSComentarii (0)

URL trackback

Comentează




Dacă vrei să apară o poză la comentariul tău, fă-ți rost de un Gravatar.