Google diversifică reclamele online

Google Maps Australia ads close-upUltimele noutăți și zvonuri sugerează că adversarii lui Google se pregătesc să lanseze servicii de publicitate comercială online care să rivalizeze cu celebrul AdSense/AdWords oferit de către compania din Mountain View. Fiind un domeniu de activitate foarte sensibil în viziunea celor de la Google, precum și principala lor sursă de venituri, aceștia încearcă să introducă noi facilități și să identifice noi modalități de livrare a banerelor comerciale.

1. Astfel, printr-o mișcare care s-ar putea dovedi a fi doar o avanpremieră pentru restul lumii, Google a implementat iconițe sponzorizate pe Google Maps Australia. Aceste iconițe care reprezintă unități comerciale sunt de fapt niște logo-uri ale respectivelor companii. Program a fost lansat deocamdată doar în Australia fiind momentat în teste și diferă de serviciul tradițional oferit de Google care este bazat pe banere comerciale afișate pe paginile websiteurilor. Aceste iconițe comerciale nu sunt cumpărate după modelul AdWords, ci taxarea lor are la bază numărul de afișări. În plus, companiile care beneficiază de acest tip nou de reclamă trebuie să fie considerate relevante de către Google pentru a le fi afișate iconițele. Google va determina această relevanță după contextul oferit de utilizator cu ocazia căutărilor efectuate în Google Maps, hiperlegăturile internet și înregistrările existente în Wikipedia. În final, dacă utilizatorul nu va interacționa cu aceste iconițe (prin mutarea cursorului mouseului deasupra lor și accesarea acestora prin click), ele vor dispărea după o anumită perioadă de timp.

Google Maps Australia establisments ads

Țelul lui Google este acela de a evidenția cele mai importante locații comerciale în funcție de căutările utilizatorilor. Cel puțin în Australia, Google taxează anumite tipuri de afaceri mai puțin decât altele, prețul fiind calculat în funcție de valoarea furnizată de aceste unități comerciale. De exemplu un bancomat sau o benzinărie plătește mai puțin per afișare decât un magazin de retail.

Această abordare a lui Google în materie de reclame online contextuale localizate este cel puțin interesantă și mă aștept să crească în importanță odată cu trecerea timpului (nu degeaba geolocația este până în prezent topicul anului curent). Va fi interesant de urmărit ce rezultate și feedback va obține Google din Australia și cum afișarea de iconițe comerciale sponzorizate va fi implementată în alte țări și pe alte platforme.

2. Marea noutate din domeniul reclamelor existente în spațiul virtual este aceea că banerele comerciale online au un ciclu de viață propriu similar cu cel al banerelor din viața reală sau a clipurilor publicitare. Oamenii care în cele din urmă fac click pe o reclamă online, nu o fac de la prima afișare a respectivei reclame pe propriul monitor. Analog fenomenului observat în cazul reclamelor de la TV sau din publicațiile tipărite, potențialii clienți trebuie să fie bombardați cu același mesaj de mai multe ori pentru a obține un feedback de la aceștia. Cu cât vâd mai des o reclamă pe net, cu atât cresc șansele ca aceasta să fie în cele din urmă clicăită. Deși pare o concluzie destul de enervantă pentru majoritatea consumatorilor, acesta este modul în care agenții de publicitate percep lumea.

Google tinde să observe lumea prin aceeaşi optică descrisă anterior lansând recent o facilitate care se numește „ad retargeting” („refocalizarea banerelor”, în traducere aproximativă). Dacă un utilizator vizitează o pagină care conține reclame Google, pe următoarea pagină web vizitată de către același utilizator, Google poate afișa o continuare a reclamei prezentată pe siteul inițial sau chiar aceeași reclamă. Singura condiție necesară este aceea ca pagina să fie inclusă în rețeaua Google Content Network (ceea ce înseamnă de fapt să afișeze reclame contextuale furnizate de Google).

3. Ultimul gest făcut de Google în privința reclamelor contextuale este deschiderea săptămâna trecută a unui nou laborator, denumit „Ad Innovations” (numele nu cred că mai are nevoie de nici un fel de traducere). Acest spațiu experimental virtual este proiectat să încurajeze explorarea unor noi tehnologii din domeniul marketingului și conține deja o grămadă de unelte interesante. Citez din comunicatul oficial Google:

Google Ad Innovations este un loc unde tu poți explora noi tehnologii de marketing.  Ai la dispoziție videoclipuri demonstrative, poți încerca cele mai noi unelte și-ți poți spune părerea, totul în scopul creionării reclamele viitorului.

“Principiul din spatele produselor publicitare produse de Google este unul simplu: reclamele reprezintă informații” spune Susan Wojcicki, vicepreședinte al Product Management. “Dar tipul de informație furnizat de reclame se diversifică continuu, noi varietăți fiind inventate cu repercursiuni tot mai interesante din punct de vedere social și al eficienței.

În lumina celor prezentate mai sus, nu prea am argumente cu care să combat aceste informații.

Share on Facebook
Share on LinkedIn

Publicat în: AnalizeNoutăţiTrenduri

Etichete:

Despre autor: Pentru că de felul lui se plictisește repede, este mereu dependent de noutăţi, motiv pentru care consumă agregatoarele de ştiri, RSS-uri sau blogurile cu noutăţi şi bârfe ca pe sticksuri. Vrei să afli ce produs va lansa Apple peste 2 ani sau când va reuşi Microsoft să facă un sistem de operare ca lumea? Porumbelul e omul tău. Joacă rolul poştaşului și răspândacului, ocupându-se de propagarea noutăţilor importante din IT.


Pingbacks

  1. [...] This post was mentioned on Twitter by IT4Fans România. IT4Fans România said: Google diversifică reclamele online @ http://ur.ly/9onC [...]

Comentează




Dacă vrei să apară o poză la comentariul tău, fă-ți rost de un Gravatar.