Google, don’t be evil!

Chiar dacă nu mi-e ușor, totuși recunosc că la început, pe când eram mai tânăr și mai naiv, mi-a plăcut sloganul neoficial al companiei Google, “Don’t be evil”, despre care a mai vorbit și Șopârloiul aici. În lumea afacerilor, o lume în care jucătorii de obicei trăiesc cu convingerea că dacă nu sunt și ei fiare ca și ceilalți sfârșesc prin a fi mâncați de vii, mi s-a părut un îndemn binevenit, de bun simț, din partea unei companii care, prin tot ce făcea la momentul respectiv, dovedea faptul că este animată de fair play și intenții bune.

Însă Google a tot crescut, s-a tot extins, ca o caracatiță, într-o gramadă de domenii mai mult sau mai puțin conexe cu domeniul lor inițial, cel al indexării informației și are toate șansele să evolueze într-o hidră uriașă.

Când ești slab e ușor să fii bun la suflet pentru că nu prea ai de ales, nu? Însă pe măsură ce devii mai puternic tentațiile tot cresc, iar prin lume circulă o vorbă: “Puterea corupe”. Google devine periculos de puternic și viitorul îi va da și mai multă putere. Dar mai bine aruncă un ochi la clipul de mai jos,  care chiar m-a uns la suflet. Nici chiar eu nu le puteam zice mai bine:

Îmi doresc să nu apuc zilele când Google va deveni Darth Vader însă la ritmul nebun în care evoluează lucrurile în zilele noastre, dorința nu-mi va putea fi îndeplinită decât dacă mă calcă tramvaiul înainte de termen, iar dintre cele două rele parcă totuși o prefer pe prima – ne-om descurca noi cumva și cu Darth Vader ăsta, doar l-au mai rezolvat și alții (Thank you, Master Luke).. :D

Share on Facebook
Share on LinkedIn

Publicat în: Analize

Etichete:

Despre autor: A avut o copilărie nefericită, lucru care se pare că l-a marcat pe viață. E cel mai în vârstă din echipa IT4Fans și, după cum îi sugerează şi ID-ul, cârcotește (pertinent, sper) pe marginea problemelor sâcâitoare din zona IT-ului. Nu poți purta cu el nicio discuție fără să-ți verse în cap toate frustrările lui, dar cu toate astea e un fârtate de nădejde și nu te lasă la greu.


Pingbacks

  1. [...] pe mulți să se întrebe cât de departe va merge iar pe alții să se teamă că va deveni o companie prea puternică pentru a rezista tentației de a-și folosi puterea în scopuri neortodoxe. window.fbAsyncInit = [...]

Comentează




Dacă vrei să apară o poză la comentariul tău, fă-ți rost de un Gravatar.