Noutăţi pe scurt: 11.02.2010

Google a plătit 6 milioane dolari pentru difuzarea unei reclame în pauza SuperBowl (un fel de finală a campionatului naţional de fotbal american). Reclama a fost aceasta, iar numărul potenţialilor urmăritori s-a ridicat la 100 milioane. Le-ar fi ieşit mai ieftin dacă o făceau în România în timpul emisiunii lui Dan Diaconescu. Plus că nici numărul privitorilor n-ar fi fost foarte departe de 100…

Chinezii răspund acuzaţiilor Google de spionaj cibernetic – prin închiderea unui site care populariza tehnici de hacking. Această şcoală virtulă pentru hackeri avea circa 182.000 de membrii (dintre care 12.000 cotizau cu ceva bănuţi pe acolo). Un fleac faţă de populaţia totală. Marea crimă de care se face vinovat acest site (în afară de numele inspirat din filmele holywoodiene – Black Hawk Safety Net), este aceea că prin 2007 a tăiat accesul la internet unui internet cafe lăsând astfel pentru vreo 60 de ore câteva zeci de suflete fără material de pus gresie… Nu mă mir că cei 3 operatori ai site-ului au fost arestaţi, interzicerea accesului la diverse zone din internet fiind atributul exclusiv al guvernului chinez. Mă întreb dacă şi cei care au atacat serverele Google, se aflau printre aceştia…

Associated Press se întoarce la Google – după o lună de linişte, în care s-au convins că traficul lor fără click-urile venite de la Google News arată  cam aşa “\_” marele trust de presă a hotărât să-i dea totuşi voie marelui G să le indexeze site-ul şi să afişeze noutăţile acestora printre rezultatele căutărilor. Problema asta a indexării site-urilor marilor agenţii de ştiri sau a publicaţiilor este totuşi departe de a fi definitiv soluţionată, iar pentru detalii recomand citirea articolului de aici scris de Şopârloi.

AOL şi Facebook şi-au unit platformele de chat ca răspuns la Google Buzz. Cu toate că a lansat numeroase servicii şi produse de calitate care au schimbat pentru totdeauna modul în care percepem internet-ul, Google nu face valuri prea mari în materie de socializare unde regele necontestat este Facebook cu cei aproximativ 400 milioane de utilizatori (prin comparaţie Twitter are doar vreo 18 milioane de ciripitori). Prin Google Buzz e destul de evidentă intenţia lui Google de a intra pe teritoriul socializării, mişcare care nu a fost primită prea bine de către concurenţă (Microsoft şi Yahoo au sărit repede cu gura că oferă facilităţi similare din interfeţele lor de webmail încă din 2008). Deşi este semi-integrat cu Twitter (în sensul că poţi doar urmări ce spun cei pe care-i urmăreşti), oficialii Google nu au suflat o vorbă despre integrarea în viitor a platformei Facebook în Google Buzz. O să le propun celorlalţi autori să abordeze subiectul Google versus Facebook într-un articol separat, să văd cine sare la cap.

Share on Facebook
Share on LinkedIn

Publicat în: Noutăţi

Etichete:

Despre autor: Pentru că de felul lui se plictisește repede, este mereu dependent de noutăţi, motiv pentru care consumă agregatoarele de ştiri, RSS-uri sau blogurile cu noutăţi şi bârfe ca pe sticksuri. Vrei să afli ce produs va lansa Apple peste 2 ani sau când va reuşi Microsoft să facă un sistem de operare ca lumea? Porumbelul e omul tău. Joacă rolul poştaşului și răspândacului, ocupându-se de propagarea noutăţilor importante din IT.

RSSComentarii (0)

URL trackback

Comentează




Dacă vrei să apară o poză la comentariul tău, fă-ți rost de un Gravatar.