Găurile din armura Google, partea I: Twitter

Cine ar fi pariat că dominaţia Microsoft de pe piaţa IT din ultimul deceniu al secolului trecut va ajunge la un sfârşit? Sau cea a lui IBM din anii ‘70, care a durat mai mult decât perioada Microsoft? Şi totuşi….s-au încheiat. Cam în aceeaşi situaţie se află acum Google, compania cu cea mai spectaculoasă creştere din domeniu de până acum. Voi încerca să identific acele companii sau servicii care au potenţial să-l detroneze pe gigantul din Mountain View.

Prima care-mi vine în minte este, bineînţeles, Twitter.

În ce fel poate ameninţa Twitter supremaţia Google?

Este întrebarea care-ţi vine automat în minte citind rândurile de mai sus. Cam aşa:

2009 - Hudson River & Twitter

2009 - Hudson River & Twitter

Adică? A trebuit să se întâmple aterizarea forţată a unui avion în apele îngheţate ale lui Hudson River (15.01.2009), pentru ca lumea să realizeze că Google este corigent la un capitol al web-ului foarte important: Real-Time Web sau Web-ul viu.

Google funcţionează cam aşa: nişte  progrămele foarte inteligente bântuie site-urile web colectând şi indexând conţinutul acestora, rezultatul fiind concretizat într-o bază imensă de date pe care o consultă motorul de căutare Google când ne răspunde la cuvintele cheie despre care-l întrebăm. Şi o face foarte bine, nu degeaba este search engine-ul numero uno.

Dar ce s-ar întâmpla dacă, de exemplu, chiar în aceste momente ar cădea un meteorit în jungla africană? L-am întreba pe Google detalii, dar acesta ar fi inutil, pentru că există un lag, o diferenţă în timp între apariţia unei informaţii noi pe web şi momentul în care acesta este indexată şi găsibilă prin Google. Pentru a putea afla informaţii care se întâmplă la timpul prezent, ne bazăm pe stream-urile live ale marilor trusturi de presă, radio-urilor, televiziunilor sau reţelelor de socializare. Pentru că web-ul este similar cu oamenii care-l crează şi populează: adică viu, într-o continuă dezvoltare şi transformare.

Iată un posibil călcâi al lui Ahile pentru Google. Bineînteles că Twitter este de vânzare pentru un preţ bun, dar deocamdată se pare că a vândut doar drepturile de căutare printre tweet-urile live lui Google şi Microsoft (Bing). Oricum, prin însăşi felul în care sunt gândite să funcţioneze motoarele web de căutare (indexând site-urile existente, deci din trecut), este puţin probabil ca acestea să fie vreodată live. Iar Twitter este doar un exemplu, pe lângă ultra-popularele FacebookFlickrVimeoYouTube (care aparţine Google) sau super-interesantul şi încă infantul Storytlr.

Share on Facebook
Share on LinkedIn

Publicat în: AnalizeTrenduri

Etichete:

Despre autor: Deși pare uneori cam supărat pe viață, de obicei se abține de la critici gratuite, preferând să publice cu preponderenţă analize obiective ale diverselor trenduri din IT. Cu toate că este o fire destul de agitată, totuși nu prea deschide gura decât când știe exact ce vorbește. După cum se poate vedea și din gravatarul lui, nu mai are toate țiglele pe casă... Umblă vorba prin sat că Şopârloiul şi TransMix ar fi una şi aceeaşi persoană.


Pingbacks

  1. [...] ce a găsit antidotul la amenințarea adusă de Twitter prin lansarea lui Google Instant (extins ulterior la alte produse Google și șlefuit prin [...]

Comentează




Dacă vrei să apară o poză la comentariul tău, fă-ți rost de un Gravatar.