Găurile din armura Google partea IV: Microsoft

Ce ar avea de împărţit cele două nume astfel încât să devină inamici? Mai ales că, în afară de motoarele de căutare, nu par să activeze în acelaşi sub-domenii: Google este implicat până la gât în platforma search & advertise, în timp ce Microsoft rămâne majoritar la capitolul sisteme de operare. Mai ales că toate aplicaţiile Google sunt proiectate să ruleze sub Windows-ul lui Microsoft. Răspunsul este simplu: viitorul. Adică totul.

Despre diferenţele fundamentale între viziunile celor doi am detaliat în postarea despre cloud computing. Pe scurt, Google vede un viitor în care toţi vom rula aplicaţii din browser, baza infrastructurii constituind-o norul computaţional, în timp ce Microsoft îşi continuă marşul triumfal cu bătrânul Windows (deşi ambii s-au implicat în proiecte din teritoriul celuilalt: Google prin lansarea recentă a unui sistem de operare, Chrome OS, iar Microsoft în domeniul cloud computing prin Windows Azure).

Deosebirile în privinţa viitorului se păstrează şi în sectorul telefoniei mobile, unde Microsoft oferă versiuni optimizate pentru rularea pe Windows Mobile ale suitei Office (Word, Xcel, PowerPoint, Acces sau Outlook) Android-ul Google bazându-se în principal pe serviciile acestuia: GMail, GDocs, GCalendar şi altele.

La capitolul motoare de căutare, Microsoft vrea cu orice preţ să mai acapareze din piaţa Google (aproximativ 65%). Astfel, a încheiat un parteneriat cu motorul de căutare computaţional WolframAlpha (despre care am scris aici). De asemenea, se pare că Bill Gates se află în negocieri cu Rupert Murdoch (miliardarul care deţine News Corp), pentru încheierea unui contract ce i-ar permite lui Bing să afişeze în rezultatele căutării link-uri către paginile site-urilor companiilor subsidiare News Corp (lucru pe care nu l-ar mai putea face Google). Trebuie să precizez faptul că Bing s-a bucurat în primele luni după lansare de o creştere până la pragul de 10% (datorată în mare parte şi campaniei agresive de markenting în valoare de 100 milioane dolari SUA), după care a scăzut până în jurul a 8,5%. Totuşi, deşi procentul Google s-a menţinut constant, Bing a crescut încet dar sigur în ultimele luni, ajungând să afişeze în luna octombrie un procent de 9,9% (se pare că în detrimentul Yahoo).

Probabil că parteneriatul cu News Corp ar avea şanse mai mari de reuşită dacă Bing ar avea deja cel puţin 25% din piaţa motoarelor de căutare. Nici implicarea Associated Press în tranzacţie alături de Bing nu i-ar face prea bine lui Google. Şi să nu uităm că şi Apple are ceva de împărţit cu Google. Se vor uni în viitor toţi rivalii Google pentru a sparge monopolul de care se bucură acesta în prezent? Pe principiul conform căruia “duşmanul duşmanului meu este prietenul meu”?

Voi reveni de îndată ce voi afla că se fac mişcări de trupe în acest domeniu…

Share on Facebook
Share on LinkedIn

Publicat în: AnalizeTrenduri

Etichete:

Despre autor: Deși pare uneori cam supărat pe viață, de obicei se abține de la critici gratuite, preferând să publice cu preponderenţă analize obiective ale diverselor trenduri din IT. Cu toate că este o fire destul de agitată, totuși nu prea deschide gura decât când știe exact ce vorbește. După cum se poate vedea și din gravatarul lui, nu mai are toate țiglele pe casă... Umblă vorba prin sat că Şopârloiul şi TransMix ar fi una şi aceeaşi persoană.


Pingbacks

  1. [...] călduros (de parcă ar urma să vină luna iulie nu mohorîtul octombrie), iarna se apropie. Microsoft, o companie atentă la viitor, cum ne-a obișnuit deja, s-a gîndit cum să ne țină de cald și [...]

Comentează




Dacă vrei să apară o poză la comentariul tău, fă-ți rost de un Gravatar.